Οι κινεζικές εταιρείες κυριαρχούν στην τοπική αγορά, ενώ το μερίδιο της Apple συνεχώς μειώνεται, φτάνοντας στο 14% κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους.
Η Apple έχασε τη θέση της ανάμεσα στις πέντε κορυφαίες εταιρείες στην αγορά κινητών τηλεφώνων της Κίνας το δεύτερο τρίμηνο του 2024, εξαιτίας του αυξανόμενου ανταγωνισμού από εγχώριες εταιρείες όπως η Huawei, σύμφωνα με μια αναφορά της Canalys.
Το μερίδιο αγοράς της Apple μειώθηκε στο 14% το δεύτερο τρίμηνο, σε σύγκριση με το 15% του πρώτου τριμήνου και το 16% του ίδιου διαστήματος την προηγούμενη χρονιά.
Η κατασκευάστρια του iPhone, που κατείχε την τρίτη θέση ανάμεσα στις πιο εμπορικές εταιρείες το δεύτερο τρίμηνο του 2023, υποχώρησε στην έκτη θέση, διακινώντας περίπου 9,7 εκατομμύρια συσκευές, σύμφωνα με εκτιμήσεις του CNBC.
“Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία που οι εγχώριες εταιρείες καταλαμβάνουν όλες τις πέντε πρώτες θέσεις”, σχολίασε ο Λούκας Τζονγκ, αναλυτής αγορών στην Canalys.
Η Apple έχει δει την πορεία της να καθοδική από το πρώτο τρίμηνο του έτους, καταγράφοντας πτώση της τάξης του 25% σε σύγκριση με τα αποτελέσματα του αντίστοιχου διαστήματος του 2023, περιοριζόμενη στη διακίνηση 10 εκατομμυρίων συσκευών.
“Η στρατηγική των εγχώριων εταιρειών για την κυκλοφορία προϊόντων υψηλής ποιότητας, καθώς και η στενή συνεργασία τους με τις τοπικές εφοδιαστικές αλυσίδες, έχουν αρχίσει να αποδίδουν καρπούς σε επίπεδο υλικού και λογισμικού. Το Magic V3 που παρουσίασε πρόσφατα η Honor, με τη βοήθεια των δυνατοτήτων της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης, βελτίωσε σημαντικά την εμπειρία χρήσης των αναδιπλούμενων συσκευών”, πρόσθεσε ο Τζονγκ.
Αντίθετα, η Apple αντιμετωπίζει δυσκολίες στην κινεζική αγορά, προσπαθώντας να σταθεροποιήσει τις λιανικές τιμές και να προστατεύσει τα περιθώρια κέρδους των συνεργατών της.
Η προσαρμογή των υπηρεσιών Apple Intelligence στην Κίνα θα αποτελέσει σημαντική κίνηση μέσα στους επόμενους 12 μήνες, αναφέρει η Canalys, καθώς οι κινεζικές εταιρείες ήδη ενσωματώνουν επιθετικά λειτουργίες δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης στα προϊόντα τους.
Από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο, η Vivo κατέκτησε την πρώτη θέση, με μερίδιο αγοράς 19% και διακινώντας 13,1 εκατομμύρια συσκευές, αποτέλεσμα των ισχυρών πωλήσεων κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ ηλεκτρονικού εμπορίου “618”.
Η Oppo διατήρησε τη δεύτερη θέση, με 11,3 εκατομμύρια συσκευές, ενισχυμένη από την κυκλοφορία της νέας σειράς Reno 12. Η Honor, θυγατρική της Huawei, κατέλαβε την τρίτη θέση, με 10,7 εκατομμύρια συσκευές, σημειώνοντας αύξηση 4% σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα πέρυσι.
Η Huawei κατέλαβε την τέταρτη θέση, με μερίδιο αγοράς 15% και 10,6 εκατομμύρια συσκευές, ενώ πέρυσι δεν βρισκόταν καν στην πρώτη πεντάδα. Η Huawei έχει δει τα καταναλωτικά της προϊόντα να ενισχύονται σημαντικά στην Κίνα μετά την κυκλοφορία του Mate 60.
Η Xiaomi έκλεισε την πεντάδα, ενισχυμένη από την κυκλοφορία του πρώτου ηλεκτρικού οχήματός της, του SU7, καθώς και από τις πωλήσεις του K70 και της σειράς 14, σύμφωνα με την έκθεση της Canalys.
Συνολικά, η κινεζική αγορά σημείωσε άνοδο 10% το δεύτερο τρίμηνο, σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι, με πάνω από 70 εκατομμύρια συσκευές να διακινούνται συνολικά.