Ο ιδρυτής της Tesla, Έλον Μασκ, απειλεί να “εξοντώσει” τον Μπιλ Γκέιτς αν συνεχίσει να σορτάρει τις μετοχές της εταιρίας του.
Την Πέμπτη, ο Μασκ προειδοποίησε τον συνιδρυτή της Microsoft να σταματήσει να παίζει με την Tesla. Ο Γκέιτς διατρέχει τον κίνδυνο να καταστραφεί αν επιχειρήσει ξανά να ποντάρει εναντίον της Tesla.
Ο Μασκ πιστεύει ακράδαντα ότι η Tesla θα μετατραπεί σε έναν τεχνολογικό γίγαντα αξίας 30 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, όταν η εταιρία ολοκληρώσει τη μετάβασή της από την κατασκευή και πώληση ηλεκτρικών οχημάτων στη διαχείριση ενός επικερδούς στόλου ρομποτικών ταξί και ανθρωποειδών ρομπότ.
Η κόντρα μεταξύ τους έγινε δημόσια το 2022, όταν διέρρευσαν μηνύματα όπου ο Μασκ αρνήθηκε να υποστηρίξει το φιλανθρωπικό έργο του Γκέιτς, καθώς έμαθε ότι ο τελευταίος είχε επενδύσει μισό δισεκατομμύριο δολάρια σε σορτάρισμα της μετοχής της Tesla.
Πριν τη διαρροή των μηνυμάτων, ο Γκέιτς είχε ήδη αρχίσει να μετανιώνει για τη στάση του απέναντι στην Tesla. Παραμένει ασαφές αν εξακολουθεί να έχει χρήματα επενδεδυμένα στη μελλοντική πτώση της μετοχής της.
Παρά τις προειδοποιήσεις του Μασκ ότι όσοι σορτάρουν τη μετοχή της Tesla θα “εκμηδενιστούν”, η εταιρία του βιώνει τη χειρότερη πορεία το 2024 στον δείκτη S&P 500.
Στο πρώτο εξάμηνο του έτους, οι πωλήσεις της Tesla μειώθηκαν κατά 6,6%. Το Cybertruck δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες και ο Μασκ εγκατέλειψε τον στόχο της Tesla να αυξήσει τις πωλήσεις της από 1,8 εκατομμύρια οχήματα σε 20 εκατομμύρια μέχρι το 2030.
Ο Μασκ είναι γνωστός για το ότι δεν υποχωρεί μπροστά στις δυσκολίες και έχει καταφέρει να κατατροπώσει άλλους επενδυτές που σόρταραν τη Tesla, όπως οι Ντέιβιντ Άινχορν και Τζιμ Χάνος, που είχαν ποντάρει επιτυχώς εναντίον της Lehman Brothers και της Enron, αντίστοιχα.
Προσπαθώντας να ανατρέψει το αρνητικό κλίμα, ο Μασκ υπαινίχθηκε ότι ένα νέο μοντέλο ρομποτικού ταξί, το “CyberCab”, θα λύσει το πρόβλημα της αυτόνομης οδήγησης. Ανακοίνωσε επίσης ότι μέχρι το 2025 οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσαν να αυξηθούν ξανά με νέα, οικονομικά μοντέλα.
Οι ανησυχίες ότι ο Μασκ θα αποχωρήσει από την Tesla, εξαιτίας της ακύρωσης από δικαστήριο της συμφωνίας αποζημίωσής του, τερματίστηκαν όταν η Vanguard, ο δεύτερος μεγαλύτερος επενδυτής στην εταιρία, ψήφισε υπέρ της επικύρωσης της συμφωνίας.
Η Tesla αποτιμάται 70 φορές περισσότερο από τα προβλεπόμενα κέρδη για το επόμενο έτος, ένα εντυπωσιακό ποσό για μια αναπτυσσόμενη εταιρία, ειδικά όταν τα έσοδα και τα κέρδη της για το 2024 αναμένεται να συρρικνωθούν.
Οι επενδυτές που πιστεύουν ότι ο Μασκ θα επαναλάβει την επιτυχία του με τα ρομποτικά προϊόντα όπως έκανε με τα ηλεκτρικά οχήματα, θεωρούν αυτές τις λεπτομέρειες ασήμαντες. Ο ίδιος προβλέπει ότι η ζήτηση για ρομπότ θα φτάσει το 1 δισεκατομμύριο μονάδες ετησίως, με την Tesla να ελέγχει το 10% της αγοράς.
Ωστόσο, οι προβλέψεις του Μασκ ενδέχεται να αποδειχθούν υπερβολικά αισιόδοξες.
Ο Χάνος, για παράδειγμα, έχει δηλώσει ότι η πρόβλεψη του Μασκ για αποτίμηση 30 τρισεκατομμυρίων σημαίνει ότι η Tesla θα είχε κεφαλαιοποίηση σχεδόν ίση με το ένα τρίτο του παγκόσμιου ΑΕΠ.
Οι στόχοι του Μασκ, όπως η ετήσια παραγωγή 20 εκατομμυρίων οχημάτων μέχρι το 2030, φαίνονται ανεδαφικοί. Οι περισσότερες εταιρίες προβαίνουν σε διεξοδική ανάλυση για να θέσουν τέτοιους στόχους, ενώ ο Μασκ βασίστηκε σε πρόχειρους υπολογισμούς που αποδείχθηκαν ανακριβείς.
Εάν ο Μασκ δεν μπορέσει να παρουσιάσει συγκεκριμένα στοιχεία για να υποστηρίξει τους ισχυρισμούς του, ο Γκέιτς ίσως να συνεχίσει να σορτάρει την Tesla, αγνοώντας τις προειδοποιήσεις του.