BUSINESS

Άλμα πωλήσεων των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ

Με υπερδιπλάσιο τζίρο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο έκλεισε το α΄ εξάμηνο του 2021 για τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, καθώς πολλοί καταναλωτές, οι οποίοι για πρώτη φορά στράφηκαν στο κανάλι αυτό την περσινή άνοιξη, διατήρησαν την εν λόγω συνήθεια. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Convert Group, ο τζίρος των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ αυξήθηκε το α΄ εξάμηνο του 2021 κατά 122% και υπολογίζεται ότι διαμορφώθηκε, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, στα 140,6 εκατ. ευρώ.

Η εκτίναξη

Για να αντιληφθεί κάποιος ακόμη καλύτερα τη δυναμική ανάπτυξης των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ αρκεί να πούμε ότι ολόκληρο το 2020 ο τζίρος τους υπολογίζεται σε 163,8 εκατ. ευρώ, ενώ προ πανδημίας, το 2019, ο κλάδος είχε κλείσει με τζίρο 45,5 εκατ. ευρώ. Βεβαίως, πλέον, σχεδόν όλες οι μεγάλες αλυσίδες οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων διαθέτουν και ηλεκτρονικό κατάστημα (εξαίρεση αποτελεί η Lidl), ενώ έχουν αναπτυχθεί και ηλεκτρονικά καταστήματα τοπικής εμβέλειας. Ειδικότερα, ηλεκτρονικό κατάστημα διαθέτουν οι: Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, MyMarket, Μασούτης, Κρητικός, MarketIn, Bazaar, Θανόπουλος και η αλυσίδα Χαλκιαδάκης (στην Κρήτη). Το μεγαλύτερο αμιγώς ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ με δραστηριότητα στην Αθήνα είναι το e-fresh.gr, ενώ έχουν αναπτυχθεί στην περιφέρεια μικρότερα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, όπως τα insupermarket.gr (στη Θεσσαλονίκη), onesupermarket.gr (στη Λάρισα), discountcleanmarket.gr (στη Θεσσαλονίκη), agora-zw.gr (στην Κοζάνη), pamesupermarket.gr (στη Θεσσαλονίκη). Επίσης, από την ανάλυση της Convert Group προκύπτει σταθερότητα στην αξία του μέσου «καλαθιού» και στον αριθμό των προϊόντων που αυτό περιέχει. Η μέση αξία, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, ήταν το α΄ εξάμηνο του 2021 78,7 ευρώ, στα ίδια επίπεδα δηλαδή με τον μέσο όρο του τελευταίου 12μήνου (78,8 ευρώ). Το μέσο «καλάθι» περιείχε 37,5 προϊόντα κατά το α΄ εξάμηνο του 2021, κοντά δηλαδή στα επίπεδα του μέσου όρου του τελευταίου 12μήνου (37,8 προϊόντα).

Τι δείχνει το «καλάθι»

Αυτό που δείχνει ακόμη περισσότερο τη διείσδυση των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ είναι η σύνθεση του «καλαθιού»: η πλειονότητα των προϊόντων σε αριθμό τεμαχίων και σε αξία αφορά τρόφιμα και μάλιστα όχι μόνο συσκευασμένα.

Κάτι που αν μη τι άλλο δείχνει ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται ολοένα και περισσότερο τα ηλεκτρονικά καταστήματα του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων για να προμηθευτούν τα προϊόντα που θα αγόραζαν και κατά την επίσκεψή τους σε ένα φυσικό κατάστημα.

Ετσι, λοιπόν, από τα 37,5 προϊόντα ενός μέσου «καλαθιού», 14,7 είναι νωπά τρόφιμα, 9,4 συσκευασμένα (τυποποιημένα) τρόφιμα, 3,2 προϊόντα ανήκουν στην κατηγορία των χαρτικών και των καθαριστικών σπιτιού, 3,4 προϊόντα είναι ποτά, αλκοολούχα και μη, ενώ τα υπόλοιπα 6,8 προϊόντα ανήκουν σε όλες τις άλλες κατηγορίες. Από τη συνολική αξία του μέσου «καλαθιού», τα 78,7 ευρώ δηλαδή, 27,2 ευρώ δαπανώνται για νωπά τρόφιμα και 17,4 ευρώ για τυποποιημένα τρόφιμα. Οι κατηγορίες που κατέγραψαν ανάπτυξη-ρεκόρ κατά το α΄ εξάμηνο του 2021 σε σύγκριση με το α΄ εξάμηνο του 2020 ήταν τα προϊόντα για ζώα συντροφιάς (192% αύξηση πωλήσεων), τα αρτοσκευάσματα – προϊόντα άρτου (179%), τα ποτά (173%), τα νωπά τρόφιμα (155%).

Η τελευταία αυτή κατηγορία έχει και τη μεγαλύτερη συμβολή στον υψηλό ρυθμό ανάπτυξης που καταγράφηκε στις πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ κατά το πρώτο μισό του 2021. Ειδικότερα κατέχει το 35% της συνολικής αξίας πωλήσεων και συνέβαλε κατά 52% στον ρυθμό ανάπτυξης.

Ανακάμπτει το λιανεμπόριο

Αύξηση 15% κατέγραψε ο κύκλος εργασιών στο λιανεμπόριο τον Μάιο του 2021 σε σύγκριση με τον Μάιο του 2020, αύξηση αναμενόμενη δεδομένου ότι φέτος τα εμπορικά καταστήματα ξεκίνησαν να λειτουργούν –έστω και με κάποιους περιορισμούς– από τις αρχές Απριλίου, ενώ πέρυσι η σταδιακή επανεκκίνησή τους, μετά το αυστηρό lockdown, άρχισε τον Μάιο.

Ο όγκος πωλήσεων (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές) κατέγραψε ελαφρώς μεγαλύτερη αύξηση σε ετήσια βάση, της τάξης του 15,3%. Η μεγαλύτερη αύξηση τζίρου καταγράφηκε στα καταστήματα πώλησης ειδών ένδυσης και υπόδησης (47,6%), στα πρατήρια καυσίμων (29,3% λόγω και της αύξησης των τιμών, καθώς σε όρους όγκου πωλήσεων η αύξηση στον κλάδο ήταν 8,5%) και στα καταστήματα τροφίμων (23%, ποσοστό που σχετίζεται και με το Πάσχα).
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ότι και τον Μάιο του 2021, και παρά το γεγονός ότι τα φυσικά καταστήματα πλέον λειτουργούσαν κανονικά, οι πωλήσεις εκτός καταστημάτων (δηλαδή το ηλεκτρονικό εμπόριο) εμφανίζονται αυξημένες σε σύγκριση με τον περσινό Μάιο κατά 40,7%.

 

Πηγή: kathimerini.gr

Πώς σου φάνηκε;
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Related posts

Ο Elon Musk ακύρωσε την εξαγορά του Twitter

TechTV Greece

Κινεζικές εταιρείες από τις πλέον κερδοφόρες σε App Store και Google Play

TechTV Greece

Η Google επενδύει 2,1 δισ. δολάρια για νέα γραφεία στη Νέα Υόρκη

TechTV Greece