Ένας από τους μεγαλύτερους προβληματισμούς για την κτήση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι η υλοποίηση ενός ταξιδιού, με χρήση αυτοκινητόδρομου για αρκετά χιλιόμετρα. Υπό σημερινές συνθήκες, απαιτείται η στάση σε κάποιο σταθμό εξυπηρέτησης, όπου θα χρειαστεί μια σχετικά χρονοβόρα διαδικασία για την φόρτιση των μπαταριών, ώστε να συνεχιστεί το ταξίδι.
Φαίνεται, όμως, ότι στο μέλλον το συγκεκριμένο ζήτημα μάλλον θα είναι απλά μια ανάμνηση. Πιο συγκεκριμένα, το τμήμα μεταφορών της πολιτείας της Ιντιάνα (Indiana Department of Transportation, INDOT) των Η.Π.Α. και το πανεπιστήμιο Purdue, που βρίσκεται στην πόλη West Lafayette της προαναφερθείσας πολιτείας, συνεργάζονται για την Πρωτοβουλία ASPIRE, με σκοπό την ενσωμάτωση υποδομών ασύρματης φόρτισης σε αυτοκινητόδρομους.
Το ακρωνύμιο ASPIRE προέρχεται από τα αρχικά του Advancing Sustainability through Power Infrastructure for Road Electrification, που στα ελληνικά μεταφράζεται σε Προώθηση της Αειφορίας μέσω των Υποδομών Ρεύματος για τον Εξηλεκτρισμό των Δρόμων. Η χρηματοδότηση της εν λόγω πρωτοβουλίας γίνεται από το Εθνικό Ίδρυμα Επιστημών της Αμερικής, η οποία είναι μια κοινοπραξία της αμερικάνικης κυβέρνησης, με πανεπιστήμια και επιχειρήσεις της χώρας, και είναι αφιερωμένη στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα.
Για την λύση της φόρτισης στους αυτοκινητοδρόμους, το INDOT και το πανεπιστήμιο Purdue έχουν ξεκινήσει μια συνεργασία με τη γερμανική startup εταιρεία Magment, η οποία κατασκευάζει ένα “μαγνητισμένο” σκυρόδεμα, το οποίο το ονομάζεται magment. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του INDOT, ο σκοπός του project και της συνεργασίας είναι να δοκιμαστεί εάν το προϊόν της Magment μπορεί να φορτίσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία κινούνται στους δρόμους, με ικανότητα άνω των 200 kW.
Σύμφωνα με την γερμανική Magment, το σκυρόδεμα της διαθέτει μαγνητικά σωματίδια και έχει κορυφαία απόδοση στην ασύρματη μετάδοση του ρεύματος, μέσω επαγωγής, που φτάνει έως το 95%. Εκτός αυτού, το σκυρόδεμα magment επιτρέπει την φόρτιση κάθε είδους ηλεκτρικό όχημα, είναι παντός καιρού, έχει υψηλή θερμική αγωγιμότητα και είναι ανθεκτικό στους βανδαλισμούς, ενώ το κόστος τοποθέτησης είναι το ίδιο με αυτό στους συμβατικούς δρόμους.
Λίγο πριν από το τέλος του τρέχοντος καλοκαιριού, το αρμόδιο τμήμα του πανεπιστημίου του Purdue θα ξεκινήσει στα εργαστήρια του δοκιμές ανάλυσης και βελτιστοποίησης του ειδικού αυτού σκυροδέματος, ώστε να επαληθεύσει την χρησιμότητά του και τις ικανότητες του. Αν τα αποτελέσματα των δοκιμών κριθούν θετικά, το INDOT θα κατασκευάσει έναν δρόμο 400 μέτρων σε έναν αυτοκινητόδρομο της πολιτείας, χρησιμοποιώντας το magment σκυρόδεμα.
Σε αυτό θα γίνουν δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες σε βαρέα φορτηγά, με δυνατότητα φόρτισης μεγαλύτερη των 200 kW. Τέλος, αν και αυτές οι δοκιμές στεφθούν με επιτυχία, τότε το INDOT θα κατασκευάσει ένα μεγάκο τμήμα του αυτοκινητόδρομου με magment, σε έναν από τους δημόσιους δρόμους της πολιτείας.
Πηγή: autotypos.gr