Η Tesla σχεδιάζει να κυκλοφορήσει πιο οικονομικά ηλεκτρικά οχήματα το πρώτο εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με την τελευταία τριμηνιαία οικονομική έκθεση της εταιρείας. Η κίνηση αυτή αναμένεται να ενισχύσει την παρουσία της στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, καθιστώντας τα μοντέλα της πιο προσιτά σε ευρύτερο κοινό.
Σύμφωνα με την έκθεση, η Tesla κατέγραψε αύξηση εσόδων κατά 7% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023, αγγίζοντας τα 25,2 δισεκατομμύρια δολάρια, ξεπερνώντας τις προσδοκίες των αναλυτών. Αυτή η αύξηση στα έσοδα ενισχύει τη θέση της εταιρείας, καθώς στοχεύει στη βιώσιμη ενέργεια και την επέκταση της χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο.
“Για να συνεχίσουμε να επιταχύνουμε τη μετάβαση του κόσμου στη βιώσιμη ενέργεια, πρέπει να καταστήσουμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσιτά για όλους”, ανέφερε η Tesla στα οικονομικά της αποτελέσματα, δίνοντας έμφαση στο ανταγωνιστικό κόστος ανά χιλιόμετρο. Αυτή η στρατηγική εντάσσεται στο γενικότερο πλάνο της για διεύρυνση της πελατειακής της βάσης και ενίσχυση της παρουσίας της στον κλάδο των ηλεκτρικών οχημάτων.
Νωρίτερα το 2023, η Tesla είχε εγκαταλείψει τα σχέδια για το φημολογούμενο Model 2, ένα οικονομικό ηλεκτρικό όχημα που θα κόστιζε περίπου 25.000 δολάρια. Ωστόσο, μετά από πίεση των επενδυτών, ο Elon Musk επανέφερε τη συζήτηση, χωρίς να διευκρινίσει αν πρόκειται για ένα νέο μοντέλο ή μια πιο οικονομική έκδοση του Model 3. Η αβεβαιότητα γύρω από αυτό το project έχει προκαλέσει συζητήσεις στην αγορά και στους επενδυτές της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Επιπλέον, ο Elon Musk ανακοίνωσε την κυκλοφορία του Cybercab, ενός διθέσιου ηλεκτρικού οχήματος, το 2026, με τιμή εκκίνησης τα 30.000 δολάρια. Το νέο αυτό μοντέλο αναμένεται να ανταγωνιστεί στην κατηγορία των προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων, συνδυάζοντας τον φουτουριστικό σχεδιασμό της Tesla με μια πιο προσιτή τιμή.
Η Tesla ξεπέρασε τις προσδοκίες των αναλυτών και στα τριμηνιαία κέρδη της, τα οποία ανήλθαν σε 2,2 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 17%. Παράλληλα, τα έσοδα από ρυθμιστικές πιστώσεις παρέμειναν ισχυρά, καταγράφοντας το δεύτερο καλύτερο τρίμηνο για την εταιρεία σε αυτή την κατηγορία.
Η εταιρεία παρουσίασε επίσης βελτίωση στα περιθώρια κέρδους της, τα οποία είχαν πιεστεί τα τελευταία έξι χρόνια λόγω των συνεχών μειώσεων τιμών και της μειωμένης ζήτησης. Το μεικτό περιθώριο κέρδους ανήλθε στο 19,8%, σε σχέση με το 18% του προηγούμενου τριμήνου, ενώ το κόστος ανά όχημα έφτασε σε ιστορικό χαμηλό των 35.100 δολαρίων, λόγω βελτιστοποίησης της παραγωγικής διαδικασίας.
Ωστόσο, οι παραδόσεις οχημάτων δεν πλησίασαν τις προσδοκίες. Η Tesla παρέδωσε 462.890 οχήματα, σημειώνοντας αύξηση 6,3% από το δεύτερο τρίμηνο του 2023, αλλά παραμένοντας κάτω από τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Ο ανταγωνισμός στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, παραμένει έντονος, με εταιρείες όπως η BYD να διεκδικούν σημαντικά μερίδια αγοράς.
Τέλος, η στροφή της εταιρείας προς την ανάπτυξη ρομπότ και αυτόνομων οχημάτων έχει προκαλέσει αντιδράσεις. Η πρόσφατη παρουσίαση των robotaxi δεν περιλάμβανε πολλές τεχνικές λεπτομέρειες, γεγονός που προκάλεσε πτώση στη μετοχή της Tesla.